Home Info Email  

 

 

 

home
Klassement
Aktiviteiten
Reglement
Visvijver
Leden
Foto's
Vergaderingen
Vismeldingen
Bibliotheek
Nieuwsbrief
Info



VERSLAGEN
VERGADERINGEN
 

 

Bestuurs vergadering  31/10/2019
 

  • VerrassingsKaarting
    Bespreking aanpak - prijzen
    24 kaarten te verkopen per visser  1.5 € per stuk of 4 voor 5€

  • Bespreking Kampioenenviering / Souper
    Prijzen - trofee kampioen - bloemen kampioen & dames - versturen uitnodiging - uitnodigen krant voor publiciteit - rode lantaarn

  • Koningswedstrijd.
    Bespreking extra wedstrijd voor de zwaarste vis.
    Reglement.
    Details en uitwerking te zien bij aktiviteiten.

  • Vastleggen algemene vergadering

  •  Afspreken voor volgende vergadering en vastleggen eerste wedstrijden seizoen 2020 wegens aanvragen. 
     

 

Algemene vergadering  23/12/2018
 

  • Welkomstwoord voorzitter

  • Voorstel open wedstrijden is afgewezen, blijft bij vaste stok vissen.

  • Opstellen kalender 2019

  • Exacte wedstrijdplaatsen kunnen aangepast worden voor de wedstrijd.

  • Voorstel divers: Pascal stelt enkele datums voor waarbij gezamenlijk met de feeder of vaste stok kan gevist worden op zaterdag
    (vrije deelname)

  • Aanpassing reglement, 10minuten voor begin wedstrijden eerste signaal: voederen toegestaan.

  • Inschrijven leden.

 

Bestuursvergadering vergadering  13/12/2018
 

  • Afspraak met reporter weekbode voor reportage

  • Opstellen voorstel kalender 2019

  • Kasverslag

  • Geen wijzigingen in lidgeld

  • Voorstel om op wedstrijden alle hengeltypes toe te laten
    wordt afgewezen.

  • Volgend jaar terug een verrassingskaarting organiseren.
    weekend 19 okt.

 

Algemene vergadering  29/01/2018
 

  • Welkoms woord en drankje van de voorzitter

  • Kennismaking met de nieuwe uitbaters Axel & Aron

  • Vrijwilligers gevraagd voor 2 activiteiten
    inrichten van jeugdwedstrijd en verkoop kerstmarkt
    voor beiden zijn 3 vrijwilligers bereid gevonden.
    Jeugdwedstrijd : Vincent, Pascal , Hendrik
    Kerstverkoop: Dominique, Jannick, Vincent
    Wat niet wil zeggen dat anderen ook niet mogen helpen zoals het bijstaan van de vissertjes op de jeugdwedstrijd

  • Opstellen definitieve kalender 2018

  • Betaling lidgeld

  • Gezellig napraten over het afgelopen en komende seizoen.

Bestuursvergadering  vergadering  18/10/2017
 

  • Bespreking uitgaven. Leden betalen 50€ en alleen al de souper kost 50 euro
    daarnaast ook prijzen, bloemen, trofee en nog allerlei kleinere uitgaven waardoor onze kaspositie steeds daalt zonder extra inkomsten.
    Conclusie: 

  • Bespreking kampioenenviering
    Leden niet meer gratis maar 25 euro te betalen.
     

  • Opstellen jaarkalender wedstrijden en activiteiten

  • Nieuwe kalender 2018 op de site bij klassement.

  • Uitnodiging leden voor de kampioenviering met souper per email.

  • Aanpassing reglement clubvijver.
    Vanaf dit jaar kunnen clubleden niet meer gratis vissen in de vijver.
    Evenals voor de vijvervissers is dit 40 € per jaar en 30 € voor -18 jaar.
    Te storten op rekening:
    BE95 0358 5374 7258  KRUIDVISSERS FRANS
    met vermelding van de naam van het lid

Bestuursvergadering  vergadering  16/01/2017
 

  • Verslag kas

  • Opstellen jaarkalender wedstrijden en activiteiten

  • Aanpassing reglement klubvijver.
    Vanaf dit jaar kunnen clubleden niet meer gratis vissen in de vijver.
    Om een klein deel van de kosten te dekken is beslist dat ook de
    clubleden een bijdrage moeten leveren willen ze in de vijver vissen.
    Die is vastgesteld op 20€ per jaar.
    Te storten op rekening:
    BE95 0358 5374 7258  KRUIDVISSERS FRANS
    met vermelding van de naam van het lid

Bestuursvergadering  vergadering  11/10/2016
 

  • Bespreking en keuze souper/kampioenviering.
    Gezocht werd naar iets met wat extra ambiance.
    Verschillende voorstellen waaronder ook lokaal met traiteur. Maar traiteur probeerden we reeds verschillende malen en sloeg iedere maal tegen qua eten, dus afgekeurd.
    Voorstel van Erik werd aanvaard, zijnde De Mambo in kuurne
    Menu met 1 spelletje minigolf voor de ambiance. Daarna kunnen we nog napraten in het clublokaal indien gewenst.

  • Prijs menu met spel 45 €  + 10euro voor de all-in drank achteraf
    dus 10€ leden en 55€ niet leden en echtgenotes

  • Trofee gemaakt door Erik en prijzen voor eindklassement en bloemen besteld door Erik

  • Nogmaals kwam de visplaats ijzer ter sprake. Ondanks sommige tegenwerpingen blijkt de ijzer nog steeds bij de 4 beste wedstrijden te behoren en wordt dan ook in de toekomst behouden.
    Voorstel om ook eenmaal in de Leie te vissen wordt overwogen en voorgesteld op de algemene vergadering. 

  • Alle wedstrijden in de clubvijver worden door mezelf als eigenaar niet toegestaan. Dit voor het behoud van een zo natuurlijk mogelijk visbestand en vijver.
    Nu betalen alleen de vijvervissers een jaargeld van 40€ of 30€
    of in totaal 800€ wat nog niet voldoende is voor het onderhoud en de huur. 

  • Opmerking van de voorzitter dat met het inschrijvingsgeld van 50€ en een uitgave van meer dan 50 euro per lid alleen al voor de souper, de kas enkel zakt en we niets anders financieel kunnen doen.
    Huidig onderhoud en werken aan de clubvijver worden nu gesponsord door de voorzitter. Maaien en snoeien ongeveer 600€ per jaar. + Huur vijver
    Hierdoor is er weinig ruimte voor extra visuitzettingen die tot nu toe ook steeds op kosten van de voorzitter gebeurden.
    Dit zou in de toekomst moeten veranderen, voorstellen zijn welkom.

  • Inrichten van extra activiteiten:
    voorstel voorzitter: deelnemen aan de kerstmarkt met verkoop van kerstmutsen.
    Benodigheden:
    4 VRIJWILLIGERS
    Tent + verlichting + tafel + panelen met prijs producten 4 soorten mutsen.
    Kostprijs deelname 40 euro met eigen tent
    Erik en Vincent zullen kijken of dit te realiseren valt.   

Bestuursvergadering  vergadering  18/01/2016
 

  • Opstellen kalender 2016
    met enkele wijzigingen in de visplaatsen.

  • Opstellen nevenactiviteiten.

  • Bespreking activiteiten afgelopen jaar en kasverslag.

  • Bespreking clubvijver.
    Club moet dit jaar instaan voor het onderhoud.
    Indien dit niet mogelijk is door bv geen vrijwilligers die dit willen of kunnen doen, wordt de vijver volgend jaar privé uitgebaad.
    Clubvissers zullen dan ook een visvergunning moeten aanschaffen.

Bestuursvergadering  vergadering  22/10/2015
 

  • Souper/kampioenenviering
    deze maal uitgebreid koud buffet/breugeltafel. Deloof
    Erik zorgt voor aperitief en dame blanche als dessert.

  • Kijken of er bestek inbegrepen is en bordjes voor dessert
    anders bestellen bij versailles

  • trofee: kampioen mag zelf trofee kiezen. Bloemen voor de meeste kilo.

  • Prijs souper:
    Leden vissers gratis , maar betalen wel 10 euro voor forfait drank.
    Dames/anderen 20 + 10 euro voor forfait drank.

  • Vergaderen voor de kaarting en het etiketteren van de prijzen op
    woensdag 09/12

  • Datum algemene vergadering 24/01/2016.

  • Bijkomende besproken punten:
    Hebben dringend wat nieuwe leden vissers nodig.
    Meer wedstrijden in de clubvijver.
    Ongepast behandelen van gevangen vis in de klubvijver.

Bestuursvergadering  vergadering  11/06/2015
 

  • Bespreking Marathon wedstrijd 27/06/2015

  • Terug met barbecue, barbecue worsten geschonken door de voorzitter, ik dus.
    70 stuks. + mosterd, ketchup en boter.

  • Stokbrood 18 stuks. Erik zorgt hier voor samen met de drank

  • Prijs drank 1€ . Vrouw van patrick is vrijwilliger voor de service.

  • Inschrijving 30€ per koppel.

  • Prijzen 60 - 40 - 30 euro. Prijsuitreiking in het lokaal na de wedstrijd.

  • Vergaderen op 7 uur aan de vijver.

  • Vissen van 8 tot 12 en 13.30 tot 16.30 uur.

  • Reglement : geen wijzigingen.

  • Bespreking verrassingskaarting 11 en 12 december.

  • Op zowel vrijdag als zaterdag vanaf 18 uur.

  • Nog een vergadering te voorzien de week vooraf voor de verdeling van het werk en het nummeren van de prijzen.

  • Kaarten laten drukken in lauwe. 700 stuks. 

  • Leden krijgen 20 kaarten te verkopen. Leden visvijver vragen wij ook om 10 kaarten te verkopen.

  • Wie een tafel ( 4 kaarten koopt) heeft recht op 1 prijs.

  • Op de kaarting zelf is er ook voor de verliezers een troostprijs voorzien.
    Namelijk een plamuurmes.

  • Kaarten moeten afgerekend worden ten laatste op de souper.
    Dus tegen 28/11

Algemene vergadering  01/02/2015
 

  • Datums en plaatsen wedstrijden en souper definitief vastgelegd.

  • Koningswedstrijd wordt uitgesplitst over 2 wedstrijden.

  • Uitslag kampioenschap: 2 kampioenen.
    Kampioen op punten & Kampioen op totaal gewicht.

  • Jeugdwedstrijd. Reglement idem of verleden jaar.

  • Kaarting: Datum vastgelegd op 11 en 12 December.
    Minimum 25 € aan prijs is gratis vermelding op affiche.
    Waardebons uitgedeeld aan de aanwezige leden.

  • 2° hands beurs vismateriaal.
    Voorzien voor zaterdag 21/febr/2016.
    Pascal kijkt of ontmoetingscentrum nog vrij is en zorgt voor de verdere
    uitwerking.
    Dan ook kijken om publiciteit te zetten in het visblad en email naar andere clubs. 

  • Vissers die van plan zijn om de zondag te gaan vissen kunnen dit laten weten via mail aan de leden, zodat eventueel samen kan gevist worden.
    Ten laatste berichten op de woensdag vooraf. 
     

Bestuursvergadering  21/01/2015
 

  • Kennismaking met de nieuwe uitbaters van het clublokaal.
    hun namen: Rudy & Sylvie

  • Datum algemenen vergadering: 01/02/2015 om 10 uur clublokaal.

  • Kijken of we de club niet kunnen voorstellen in de loop van volgende week, via de krant met een voorstelling van de club en de werking, Zoals de wedstrijden, de jeugd en de clubvijver, tevens ook de voorstelling van het handboek voor de visser, uitgegeven door onze technische site: www.abc-sportvissen.be en binnen enkele weken beschikbaar.

  • Kasverslag. Hier is de conclusie dat deze dit jaar met 35% gedaald is.
    Een fenomeen dat zeker niet verder kan in de toekomst.
    De uitgaven per lid bedroegen dit jaar niet minder dan 90€.
    hier zitten onderandere de nieuwe truien en de souper in als zwaarste uitgaven. Een andere reden is de beperkte sponsoring van de voorzitter de afgelopen jaren, omdat de voorzitter die nu grotendeels besteed aan de klubvijver.
    Besluit is dan ook dat we iets meer tegen kostprijs moeten werken en niet gratis.

  • Door bovenstaand punt is ook beslist het lidgeld op te trekken naar 50€ en 30€ tot 18 jaar.

  • Deelname aan de souper is vanaf nu voor de leden slechts goedkoper of gratis, mits minimum 6 deelnames aan officiële clubwedstrijden voor het kampioenschap.

  • Datum souper/kampioenviering is vastgezet op 28 nov 2015.
    De zaal is reeds besproken.

  • Ook kijken wij uit voor het inrichten van een verrassingskaarting.
    Aan de leden wordt hiervoor gevraagd om elk voor een tiental waardebons te zorgen. Dit wordt uitgebreid uitgelegd op de algemene vergadering.
    Ieder lid krijgt ook 20 kaarten om te verkopen.
    Prijs 1.5 euro of 4 voor 5 euro.  

Bestuursvergadering  09/10/2014
 

  • Voorlegging van de schorsing subsidies Stad Menen. Reden 60% van de activiteiten moeten op het grondgebied van de stad en 60% van de leden moeten van Menen zijn.

  • Bespreking souper: Verschillende voorstellen kwamen aan bod maar door omstandigheden zoals zaal niet beschikbaar, gaat geen enkele door.
    In de volgende dagen moeten we dan ook nog uitkijken naar alternatieven.
    Dit tegen de volgende wedstrijd volgende week.

  • Bespreking afgelopen seizoen en uitzetten van de datums voor volgend seizoen 2015. Voorlopige opstelling nog voor te leggen op algemene vergadering januari 2015.

  • Uitzetten eerste datum Roofviswedstrijd. Ook voor niet leden of vijvervissers.
    Wil je met iemand meerijden, dan graag even verwittigen per mail.

  • Datum marathonwedstrijd klubvijver.

  • Bespreking aanpassing jeugdwedstrijd. Vissen in koppel oudste+jongste.

  • Bespreking aanpassen uren wedstrijden. Steeds vissen tot 11 uur met een minimum van 3 uur.

  • Wedstrijden in de IJzer, vetrekken om 5.00 uur.

  • Diversen  
     

Bestuursvergadering  22/05/2014
 

  • Bespreking en uitwerking jeugdwedstrijd 12/07/2014

  • Bespreking en uitwerking marathonwedstrijd 19/07/2014

  • Voorstel zwerfvuilactie aan de Leie te Menen.
    Dit zou ergens in oktober moeten.
    Er wordt verder uitgekeken om dit te realiseren.
     

Algemene vergadering  23/01/2014
 

  • Welkomstwoord door de voorzitter Frans.

  • Kasverslag

  • Overzicht en beoordeling afgelopen seizoen 

  • Opstellen kalender wedstrijden 2014 (zie klassement)

  • Passen voor de maat van de nieuwe truien

  • Beperking ingesteld van maximum 50 leden.

  • Extra wedstrijd in de clubvijver : Konings wedstrijd
    19/10/2014
    Met de vaste hengel
    Grootste vis is koning
    Wedstrijd telt niet mee voor het algemeen klassement

  • Voorstel Jeugdwedstrijd voor 12 tot 16 jarigen.
    Dit voorstel wordt verder uitgewerkt op een bestuursvergadering
    met enkele leden die hieraan kunnen meewerken.
    Haalbaarheid en werkwijze
    Eventueel met medewerking van de jeugddienst.

  • Voorstel 2de handsbeurs voor hengelmateriaal
    Voorstel ingediend door Pascal die samen met het bestuur de haalbaarheid
    en de verschillende mogelijkheden zullen uitwerken.

  • Extra feederwedstrijd voor de geïnteresseerden op 12 augustus
    Steenstraat Ieper

  • Tournee van de voorzitter

  • en natuurlijk nog wat napraten  

 
 
 

 

 

Copyright © 2004 Company Name. All Rights Reserved.